Friday, January 8, 2016

Skicka länkar

Det är intressant när "producenter" inte ens kan skicka en jävla länk som fungerar. Fick nyss in en länk från en "topp producent" som skickade vyn från sitt soundcloud. När jag påpekade det fick jag till svar: Men jag kan ju se spåren?

Låt mig säg att vad han än hade spelat in vill jag inte lyssna. Den kunskapen han besitter är definitivt inget jag vill lyssna på, sen får hen ha spelat in vilka stora artister han vill.

En artist måste kunna skicka länkar på rätt sätt. Det är ett minimum, nästa så att man måste gå en kurs i det innan man får köpa ett instrument, nästan som man måste ta jaktlicens. Nej man får inte skicka in 27 meg av mp3 filer rakt in i mailboxen. Det är inte heller okey att en femtioårig punkare inte vågar lägga låtarna på internet men kan tänka sig att skicka en CD. Hur i helevete skulle man kunna jobba med en sådan artist i dagens bransch?



No comments:

Post a Comment