Tuesday, February 23, 2016

Ibland undrar man

Vissa brev är bara för bra för att missa!!! Det röda är mina tankar...fast jag vet inte ens om jag kommer svara honom. Känns inte värt att ens ge killen tid. Det intressanta är att han skickar inga länkar eller något till sin musik!

Hej.

Mitt Namn är *****, jag är 34 år gammal och bor i  från Göteborg för tillfället men är född och uppvuxen i Stockholm

Jag vill upplysa om att jag skickar detta mail samtidigt till alla Musik Förlag / Bolag som jag kunnat hitta genom Internet.
*** Inte nog med det han skickar alla i samma rad så jag ser vilka de andra är. Han skickar verkligen till musikbibliotek, folkmusik förlag med mera, ingen urskillning. Ingen koll på vem eller vad. redan här blir de flesta förbannade.


Anledningen till att jag skriver detta brev är i hopp om att kunna hitta en Musik firma 
som tror på min Musik.
*** Men du verkar inte bry dig att kolla upp bolagen så varför ska de bry sig om dig?

Jag har tidigare mailat och ringt vissa av er för i hopp om få en sorts deal som Låt skrivare.

Till er som jag inte kunnat komma i kontakt med:

Mitt Artist namn är ******. Jag söker först o främst en Deal som "låt skrivare" och sedan som artist.
*** En deal? Undrar vad en deal är? 
Idag behärskar jag 3 språk flytande i både tal och skrift American, Swedish, Turkish
*** Ja jävlar, behärskar? Redan här lyckas du göra flera fel och blandar språken.

Jag kanske låter kaxig i mina ord, men jag anser mig själv som "The Nr The Number One Lyricist of the World"

Många av er som jag pratat med har skrattat när jag sagt att jag är En Utav Världens Största Låt Skrivare!
*** Han har inte fått tag i oss som tur är. Jag skulle nog ha sett ut så här om han hade ringt.


Nu frågar jag alla er där ute som skrattar: Hur kan man skratta åt ens ord utan att ha fått det mot bevisat ?
*** Enkelt du har ju aldrig skrivit en number one hit. Lika dumt som du inte kan motbevisa att jag skulle dribbla brallorna av Zlatan om jag fick chansen,

Det kan inte vara så att jag kanske är En utav Världens största låt skrivare ? det är omöjligt ?

Jag har svårt att förstå..!! Hur tänker ni !!!
*** För de som är bra vet hur de presenterar sig. De kollar av hur man gör. Chansen att man missar världens största låtskrivare är något man tar i beräkningen. Jag tror även Real Madrid vågar göra en sådan chansning om jag ringer till dem och berättar att jag är världens bästa fotbollsspelare.

Ingen som har ringt mig o sagt, kom här: här har du din chans: vi vill ha en sån låt, med en sån text, vi har en Deadline och du har 24 timmar på dig att skriva, ge oss en Hit låt.. etc etc

Om jag drev ett Musik bolag så skulle dem orden vara min direkta tanke.
*** Om du nu är så jävla bra varför driver du inte ett musikbolag?

EN kille nästan skriker att han är En utav världens bästa låt skrivare: låt mig höra vad han har att säga hade jag tänkt.
Tänk om, hade jag tänkt....
*** Problemet är att du inte har 30 andra lika korkade människor som skriker det varje dag åt dig. Det är det som gör dig avtrubbad.

Till er som inte tråkats ut av mina rader och vill fortsätta höra min story och höra hur det går till när jag skriver text för musik.
*** Det blir bättre och bättre

Innan jag väljer en text skriva så väljer jag ut en karaktär, jag har min egna teknik 

Vi säger att jag vill skriva en Rap text, då väljer jag till t.ex 50 Cent som ett sound och sedan klonar jag 50 Cent på mitt egna sätt och skriver som 50 Cent.

Vi säger att jag vill skriva en Svensk låt i en gammal genre som t.ex Cornelius r.i.p, då klonar jag Cornelius Sound´et på mitt egna sätt och sedan skriver jag i likhet med Cornelius.
*** Undrar om han kan karaktära sig in i det här

Jag kan fortsätta skriva hela natten o dra en massa exempel, men jag antar att ni förstår vad det är jag försöker komma fram till.

Jag kan sätta mig in i alla genrer, det finns inte en musik stil jag inte kan skriva en Hit Text till.

Jag skulle LÄTT kunna skriva för Rihanna för Lady Gaga, Madonna, Rock Artister, Hip pop artister, Blues artister, Jazz artister, svenska, engelska etc etc
*** De riktiga proffsen håller sig dock till sina stilar. Tror inte Max Martin ger sig in på folkmusik. Fast han kan skriva hårdrocks låtar. Fast killen är ju otrolig.

Jag känner mig frustrerad och har det svårt att acceptera att jag inte kan få en chans för att bevisa att allt det jag sagt är endast sanning. 
*** Du fattar inte att det är inte bara låten och texten som gör en hit. Det är rätt många andra saker som ligger bakom.

Att en Osignad låt skrivare som tillhör Eliten inom Låtskrivare, ett musikGeni som som fötts med en gåva, en kille som kan Skriva en Hit låt på på beställning, på bara några timmar, i vilken genre som helst, som kan skriva musik på tre olika språk går här ute och inte kan göra sig ett levebröd på musik, jag har svårt att acceptera det.
*** Du fattar inte hur mycket Max Martin fick gå igenom innan han skrev den där låten till en totalt okänd artist som heter Britney Spears. Du hånar ju de som har gjort resan.


Jag avslutar detta brev med med ett par korta frågor som jag hoppas kunna få svar på:

Är det inte Elit Talanger som Musik Bolagen söker ? 
*** Jo men du är inte där än.

Är det inte speciellt begåvade musikGenier som alla Musik Bolagen söker ?
*** Jo men de måste funka i sociala sammanhang.

Är det inte inte HIT låtar som Musik Bolagen vill ha ? 
*** Som jag skrev tidigare, en hit är så mycket mer än låten. Tid, tajming och team. Ibland även kapital.

Har jag missat något ? Vad är problemet ? 
*** problemet ligger att du vill till toppen utan att anstränga dig, sluta vara så jävla curlad.

Kan det inte finnas flera låt skrivare som Max Martin, som Shellback. som Rami Yacoub, Red One etc etc i Sverige ?  Är detta så omöjligt ?
*** Ja det finns en helsikes massa. men du är inte ibland dem.

Dem här killarna fick väl också en chans att bevisa att dem tillhör Eliten ? 
*** Nej de fick jobba sig dit. De fick bevisa det med att skriva en massa låtar och utveckla det som behövdes. Inte skickade de ett mail och ringde ett par ett samtal.

Hur kan man inte tro på någons berättelse när man inte ens fått historian bekräftad ? 
*** Men där satte du spiken på huvudet. Vart är beviset? Du har ju aldrig vart etta?

Jag är ett MusikGeni och En av Världens största talanger vid liv just nu, jag är den alla Musik Bolagen söker men ändå går jag runt här ute och undrar hur jag ska klara mig igenom dagen. 

Hur tänker ni ?
*** Du vi hör det där varje dag och vi ser även 99.99% faktiskt aldrig stå för sina ord.

Ett stort Tack till dem som gett mig av sin tid och läst mina rader.
*** Tack för du ger material till min lilla fina blogg.

Jag hoppas att någon av dem 63 email adresserna jag skickar detta brev till kan ge mig en chans till att bekräfta min Historia.

*** Nej, men man får liksom lust att skicka en instrumental. Tyvärr orkar man inte höra allt som kommer med att du skriver en rutten text till den. Gissar nämligen att du inte ens kan provsjunga in den utan jag får en text tillbaka vilket inte säger något.

 Mvh ***** ....

The Number One Lyricist of the world



OBS: Nedan skickar jag med en text till fem olika låtar med detta mail i hopp om att få er att förstår mig.

*** Tyvärr lägger jag inte ut texterna eftersom det är copyrightbrott. Men det sägs att om man har 1 miljoner apor som slår på skrivmaskiner kommer de på en miljoner år får fram Shakspears samlade verk. Hans texter...en apa, en skrivmaskin, 3 minuter.

No comments:

Post a Comment