Monday, February 22, 2016

Gubbpunk

Av nån jävla anledning finns jag i West Coast Riots målgrupp i deras sponsrade Facebook inlägg. Fast varje gång jag ser dem blir jag mest full i skratt.

Vad är det för festival, gubbar över 40 leker punkare? Sen har de lagt till ett illa dåligt "tjejband" för att inte få skit? Som dessutom ett band som inte tar punken något framåt.

Frågan är vilken målgrupp det ska vara? Är jag målgruppen då de flesta av de här gubb-banden är mina kompisar? Vad tror någon att jag skulle åka till Göteborg och se saker? Undviker Göteborg som det är ändå. Det skulle bli en festival med ex-punkare som numera är kvasi-hipsters och spelar golf.

Eller bara för att ekonomin och politiken just nu barkar åt helvete så kommer punken tillbaka? Tja min gode bokare Björn sitter ju och dröser ut turnéer med både Tuk Tuk Rally och 23 Till.  Fast det är inte bara gnäll. Jag vet precis hur vi ska utnyttja situationen.




Det kommer ny cool punk...

No comments:

Post a Comment