Friday, September 16, 2016

Konstigaste frågorna i olika branscher

Det här är en sammanställning från de mest konstigaste frågorna från resenärer på eBeach.com Det intressanta när  man har jobbat i musikindustrin är frågorna lika konstiga. Här de här frågorna fast även i musikindustri form som jag faktiskt har fått. I vissa fall påminner mycket om reseindustrin.

1. Är kaffet på hotellet gott? Det är ju faktiskt väldigt viktigt med kaffe.
*** Är det här en bra spelning att ta? Det är ju viktigt att varje spelning är bra

2. Innan jag bokar vill jag att ni lovar mig att det kommer vara soligt och varmt under de datumen jag ska resa.
*** Innan jag skriver på för er, är det garanterat att vi kommer slå igenom?

3. Jag bokade en resa med er för några minuter sedan, men jag glömde att boka in ett av mina barn. Hur gör jag?
*** Vi har inget artistnamn än så när vi laddade upp till Spotify lämnade vi det fältet tomt.

4. Jag har bokat rum på ett lägenhetshotell. Skulle ni kunna bekräfta att det finns en brödkniv att tillgå i kokvrån? Det är oerhört frustrerande att behöva skära bröd med en vanlig kniv.
*** Finns det el på spelstället (spelstället låg i centrala sthlm).

5. Jag har bokat en resa tillsammans med min familj och mina svärföräldrar. Jag och min familj ska bo i ett rum och svärföräldrarna i ett annat. Finns det möjlighet att få rummen så långt ifrån varandra som möjligt?
*** Basisten luktar. Kan vi hyra en bil extra för bara honom?

6. Vi är tre personer som bokat en resa med er och vi har valt två dubbelrum. Betyder det att den av oss som bor själv i det ena dubbelrummet är tvungen att dela säng med en främling?
*** Vi ser att det är flera band som spelar på den här festivalen. Står de på samma scen som oss, för vi headlinar väl?

7. När vi bokade vår transferbuss stod det att resan från flygplatsen till hotellet beräknas ta 20 minuter. Resan tog bara 10 minuter, så vi har ju betalat för 10 minuter som vi inte utnyttjade. Kan man få en återbetalning på halva kostnaden?
*** Blir det billigare om vi har färre spår på CD:n?

8. Flyget till Mallorca avgår klockan 15:15 och anländer klockan 20.05 och flyget hem avgår 12:25 och landar på Arlanda klockan 15:25. Enligt min uträkning tar det alltså nästan fem timmar att resa dit och bara tre timmar hem, hur är detta möjligt?!
*** Jag har hört att man kan få in 80 minuter musik på en CD. Men min skiva är 92 minuter lång går det att trycka in ändå?

9. Min taxi har inte kommit än och jag är orolig att jag ska missa mitt flyg. Det står ”all taxes included” på min flygbiljett, så när kommer min taxi?
*** Jag har laddat upp mina låtar på Itunes och Spotify när börjar radio spela dem?

10. Jag skulle resa på semester med er nästa vecka men jag kan inte längre åka eftersom jag sitter i fängelse just nu. Kan jag flytta fram resan några månader?
*** Det är svårt att du skickar en CD för lyssning, den kommer inte förbi posten på anstalten.

No comments:

Post a Comment