Saturday, March 12, 2016

Leka Skivbolag del 2

Jag brukar gnälla att folk som ger ut sig själv leker skivbolag och inte vet vad de gör. Det mer tragiska är när folk leker skivbolag med andras alster. Stötte på ett skivbolag idag som lyckats med konststycket att åka på Midem och hänga runt med ett gäng gamla gubbar i branschen.

Bara för att någon jobbade med något under 80-talet blir du inte hipp idag. Bolaget har skrivit på ett avtal som man bara häpnar ens existerar. Jag har träffat på det har amerikanska bolaget förr och haft möten med dem , skrattat när jag gått därifrån men lyckas krama ur dem en gratis bärs. Här har dessa verkligen skrivit på.

Givetvis började jag ställa en massa följdfrågor då de ville åt vissa av mina exporttjänster. De var helt bortkollrade och hade i princip kastat iväg katalogen. De visst inte ens hur katalogen var registrerad.

Tragiskt men inte ovanlig i vissa genrer.


No comments:

Post a Comment