Sunday, April 24, 2016

Slacker Kommunikation

Just nu är allt kommunikation. Tyvärr är det också det som får en att stressa över alla kanter och inte hinna med allt du borde göra för att utveckla saker.

Samtidigt vore det bra om man kunde delegera saker helt elektroniskt. I mängder med fall hamnar e-mail mellan stolarna och inget blir gjort. Just nu har jag suttit och kollat på olika lösningar. Ser man på varje artist vi jobbar med som ett projekt eller ett team som måste kommuniceras med så finns det en massa program och grejer att jobba med. Tyvärr så blir också ens telefon helt belamrad med små appar som piper och blinkar i tid och otid.

Man skulle kunna bygga facebookgrupper likväl som att använda Slacker. Fast där kan man inte skicka filer. Men å andra sidan så skicka filer vill man allt för ofta ha på länk, speciellt om man sitter och läser på telefonen men ska utföra saker på datorn.

Sen vill man tvinga på alla att använda olika verktyg bara för kommunikation. samtidigt som de här verktygen pockar på att få svar snabbt. Det är ju lite så kommunikation är, den är dubbelsidig.

Jag pratade med ett av våra band för någon dag sedan som jag inte hört något från på länge. De undrade vad vi gjorde, samtidigt som vi undrade vad de gjorde/behövde.Vi såg ju lite vad de gjorde på facebook, men det är ju inte hela historien. Vi fick informationen just när det hände och kunde ibland inte agera på den. Samtidigt så om bandet vill ha någonting måste de fråga. Jag kan ju inte sitta och maila alla mina artister dagligen och fråga vad som är på G. Sen måste också banden agera på saker vi skjuter ut allt kan inte vara personligt. Många som vill att bolaget ska vara väldigt personliga och sitta och ha oändliga möten med dem om hur deras karriärer ska ta fart. Tyvärr är det allt för ofta det bara blir prat och det ska helt utmynna att bolaget ska ta på sig en massa saker och artisten ska vänta.

Så dessa kommunikations appar är lite av en testgrund. Jag funderar att just att använda Slack som ett test. Jag får väl informera hur mina sociala experiment fortgår. Tänk när Sony presenterar nåt sånt för sina artister, ja kanske om 5 år Musichelp brukar ligga runt 5 år före de andra.


No comments:

Post a Comment