Thursday, April 21, 2016

Jag är redo!

Här är  några kommentarer som är så mycket fnoskler att du kräks och upprepas av artister dagligen.

Jag/Vi är redo nu! Nä det är ni inte, bara en sådan sak att man säger det visar att man inte är det. Skulle man vara redo skulle man vara ute och göra saker inte sitta och prata om att man är redo. Javisst du har misslyckats i ett par år, men det gör inte att du har kommit längre upp på väntelistan fr att slå igenom. Sanningen är att det inte finns någon väntelista och felet ligger i att du inte gör det som ska göras.

Vi är redo för nästa level! Nej det här är inget jävla Nintendospel. Ofta syftar artisten att de vill till större spelställen. Tyvärr du kommer spela på de ställena som du passar på. Det är ingen fråga om att vara redo, frågan ligger om ni kan dra publik för dessa ställen som är "en level upp". Samtidigt är det väldigt sällan någon som blir uttagen på grund av att allt är rätt misslyckas. Det som misslyckas är när man tror är redo för en level och kommer för tidigt. De som säger så här är definitivt inte redo för nästa level. Man spelar slut på sina levlar och får levlar när de kommer.

Det nya matrialet är en superhit! Det där hör man varje dag. Vet ni vad, jag slutade tro på det där för 20 år sedan. För inte ens en promille blir en hit och om ni visste vad som skulle krävas så skulle ni inte säga så där utan undra vilken PR man kunde göra för er nästa inspelning.

Men sånt tar ju tid/är svårt att göra! Jaha så den lätta delen ska ni göra. Så om vi ska bestiga Mount Everest utan syrgas så ska jag träna, gå hela vägen till Tibet och sen klätta upp på toppen så du kan flyga dit i helikopter och landa bredvid mig. Under tiden ska du gnälla att jag inte gör mitt uppdrag fort nog.

Vi siktar högt! Men så roligt då. Någon gång ska jag prata med ett band som säger att de trivs bra i replokalen och kanske kan tänka sig ett gig vartannat år. De flesta står faktiskt i den nivån men ingen vill erkänna det.


No comments:

Post a Comment