När ska man tala om för en artist att framgångarna uteblir för att det är för dåligt. Jag satt med en manager kompis och pratade och han hade fått det problemet. Bandet han hade hand om hade kommit med sin andra platta och det var ganska bedrövliga låtar. Bandet höll på som bäst att hitta olika förklaringar på varför det gick som det gick. Det vara allt från att de behövde hyra bättre PR till att de behövde snyggare hemsida till fan och hans moster, men inget kom ned till det verkliga problemet låtarna höll inte.
Det var ju inte skräplåtar som var roliga, dvs låtara som är så dåliga att det är kul som de här.
Nej de här var bara grå, inte dåliga men inte bra heller, bara mediokra. Frågan kom upp när ska man ge sanningen till artisten vart felet sitter? Har flera exempel på omöjliga projekt där det här just har hänt. Artisten har gett ut ett album och håller på i evigheter och marknadsför samma saker och ingen är egentligen intresserad.
Frågan är också om de skulle lyssna på det örat att det är låtarna som inte håller eller fortsätta leta andra fel.
No comments:
Post a Comment