Monday, January 11, 2016

Ge mig en CD

Lämna en CD….jag pratade men en person idag som ville lämna en CD. För några veckor sedan berättade Anders Damberg att han skulle stänga Najs Prajs i Örebro, en legendarisk skivbutik. Om han stänger den, ja då kan du tänka dig vad jag anser om CD då vi stängde igen vår fysiska distro i höstas. Den fysisk distron har vi debatterat i snart 4 år att lägga ned. Att ge mig en CD är ganska vanskligt.
Just nu ligger det faktiskt en CD på mitt skrivbord. Jag fick den på Future Music Forum av en tysk. Tyskar är generellt efter musikmässigt, jo David Hasselhoff är stor i Tyskland. I Sverige har han en knasig TV show. Så att en tysk ger mig en CD skiva är rätt så vanligt. Varför har den då hamnat på mitt skrivbord….jo för namnet. Kolla:



Japp ni ser rätt. Artisten heter Popi. Bara det är hysteriskt kul. Skit in skit ut brukar det heta. Nu vet jag faktiskt inte om det är poop på. För jag har faktiskt inte lyssnat. Den har legat där ni 4 månader. Jag har inte ens bemött mig att lägga in den i CD spelaren. Den är där för att namnet är så jäkla kul…Poooopi. Jag har dock bemödat mig att läsa inläggs kortet. Texterna fick mig inte mer i känsla för att stoppa in den i CD spelaren.  Fast även de ger ett kul skimmer:
Keep on dancing baby,
Shake your body, baby
Keep on moving, baby
Ride your body, baby
Shake it harder, baby

Det är lite klubb “Sunkigt” över det hela. Något jag brukar gå igång på. Nej inte nu. Det är en CD det är ganska så motbjudande. Jag traskade in på lilla lagret och kollade in hyllorna med olyssnade CD:s som vi plockat hem genom åren på Midem. CD:s som aldrig blivit lyssnade. Här är en liten del av hyllan. Tänk på att det är tre rader bakåt inåt hyllan.




Inte så uppmuntrande. Kollade hur många olyssnade länkar jag hade. Just nu 35. Tänk på att jag fick in runt 230 per månad. Jo jag lyssnar på länkarna före CD skivan. Jag skiter i hur fint omslag du gjort. Det spelar liksom ingen roll. Digitalt går före. 

No comments:

Post a Comment