Monday, May 23, 2016

Er manager speglar ert artisteri

Hade en konversation med Sveriges jobbigaste manager, som tur var på mail och en envägskonversation. Hen skrev ett mail i lördags natt och jag hade inte svarat kl 8 på söndag morgon då hen skickade ett påminnelse mail. Sen såg jag i söndags natt att hen betackade sig ett svar eftersom hen hade löst det på ett annat sätt. Kan också säga att problemet hen hade inte ens går att lösa av oss. Utan jag ska gladeligen hjälpa hen bara för att.

Eller att kalla hen manager är inte rättvist det här är en amatör som tycker att hen är "manager". Hen är nog den ända som fått mig att slänga på luren i örat på någon. Problemet är att personen tror sig kunna något men samtidigt inte vet ett skit och är otrevlig och oproffsig. Man tror ju de ska fatta när man argt slänger på luren, tyvärr har den här managern inte fattat budskapet att du har gått över gränsen med vad vi kommer göra för dig.

Det finns ganska gott om sådana här. Det finns många trevliga managers också. De värsta är de som hänger runt Melodifestivalen, där är alltid amatörernas amatörer.

Det här skiner igenom mot artisterna också. Den här managern har anmält sina artister till flera saker där jag sitter och kollar igenom vilka som söker. Jag har redan tipsat av dessa och lite snyggt fått dem att tacka nej till hens artister. Det jävliga är att artisterna kanske är bra ( tror inte det, det lilla jag hörde var ren skit) så dessa artisters karriär sänks redan från början av någon helt annan och ett annat skäl. Ibland är en manager mer en "damager".


No comments:

Post a Comment